poniedziałek, 20 lipca 2015

Prolog

Hermiona
Witajcie w Hogwarcie!-usłyszałam głos jakiejś nauczycielki-Szczególnie witam pierwszorocznych, którzy zaraz zostaną przydzieleni do domów. Gdy wyczytam wasze imię i nazwisko, podejdziecie do krzesła, a ja nałożę wam Tiarę Przydziału. Zaczynamy: Hanna Abbott- zauważyłam małą, przestraszoną blondynkę. Podeszła i usiadła, a prof. McGonagall założyła jej Tiarę, a ona bez zastanowienia wykrzyknęła
-Hufflepuff- Puchoni zaczęli krzyczeć
-Dobrze, dobrze, teraz Susan Bones
-Hufflepuff!
Następnie był jakiś chłopak. Nie słyszałam jak się nazywa. Ciekawe do jakiego domu ja trafię. Zdecydowanie Tiara nie przydzieli mnie do Slytherinu, ale reszta jest możliwa. Ciekawe...
-Hermiona Granger- Moje nazwisko wybudziło mnie z letargu. Byłam roztrojona, ale usiłowałam tego nie pokazywać. powtarzałam sobie w myślach "Dasz sobie radę, nie jest ważne gdzie trafisz, rodzice będą dumni bez względu na wszystko". Doszłam i usiadłam, a pani profesor nałożyła mi Tiarę
No cóż, Slytherin odpada ze względu na twój status krwi. Jesteś pracowita, lojalna, ale Hufflepuff nie jest twoim przeznaczeniem. Jesteś mądra, lubisz czytać, ale jesteś bardzo odważna. Słyszę, że chcesz znaleźć przyjaciół. Ale przyjaciół znajdziesz nie tylko w Gryffindorze. Byłabyś wspaniałą uczennicą. W Gryffindorze mogą tego nie docenić. Ravenclaw będzie idealny!
-Ravenclaw!- odetchnęłam. Podeszłam do stołu Krukonów i usiadłam obok takiej dziewczyny, która wygląda jak hinduska. Przywitałam się.
-Cześć jestem Hermiona
-Padma Patil-usłyszałam. Ta dziewczyna jest smutna, ciekawe dlaczego?
-Dlaczego jesteś smutma?
-widzisz tą dziewczynę przy stole Gryfonów, tą która wygląda tak jak ja?
Tak, co z nią?
-To moja siostra bliźniaczka. Tiara Przydziału nas rozdzieliła.

Harry

-Harry Potter-no to teraz ja. Moi rodzice nie żyją. Umarli, jak miałem 5 lat. Wychowywałem się z moim chrzestnym Syriuszem. Jestem ciekaw gdzie trafię. 
Slytherin czy Gryffindor. Gryffindor czy Slytherin. hmmm. Skoro nie masz nic przeciwko to...Slytherin!
A więc jednak... Nie wiem, czy Syriusz będzie zadowolony. Zawsze myślał, że będę Gryfonem. Też tak myślałem. Tylko dlaczego, do cholery, nie odezwałem się, jak Tiara się zastanawiała? Dlaczego?!? Zaraz, koło kogo ja usiadłem?
- Cześć, jestem Harry Potter.
- Nott.-usłyszałem
- Masz jakieś imię?
- Mam. Ale przyzwyczajaj się, że w Slytherinie będziesz Potter i raczej nikt nie będzie ci mówił po imieniu.
- Dlaczego?
- To twoje nazwisko mówi ludziom kim jesteś. 
- Dlaczego nie odpowiedziałeś na moje pytanie?
- odpowiedziałem. spytałeś się, czy mam imię, a ja zgodnie z prawdą odpowiedziałem ci, że mam imię. Uprzedzając twoje pytanie jestem Teodor. Też jestem na pierwszym roku.

Ron

Nie boję się Tiary Przydziału. I tak trafię do Gryffindoru, ajk reszta mojej rodziny.
-Ronald Weasley- no to idziemy. 
Jesteś odważny, lojalny, uczciwy, ale masz dość porównywania do braci. Dam ci szansę bycia nie porównywalnym bez przerwy. jestem pewna, że się tam odnajdziesz.
-Hufflepuff!-Co? nie zgadzam się! Chociaż, może faktycznie to dobry wybór. niepewnym krokiem kieruję się do stołu Puchonów.
-Cześć, jestem Susan Bones.
-Ron Weasley.

4 komentarze:

  1. Hej! Zabieram się za czytanie i komentowanie :*
    Informuję cię też, że u mnie nowy rozdział - tak żebyś nie miała już ochoty mnie zabić!
    Pierwsze dwie drobne rady:
    O wiele estetyczniej i bardziej czytelnie by wyglądało, gdybyś wyjustowała tekst i dodała akapity. Jednolita czcionka i kolor też by lepiej się prezentowała :*
    Dalej... Poczytaj sobie o poprawnym zapisie dialogów. Jest to błąd, który większość początkujących blogerów popełnia - w tym ja sama - ale łatwo można się tego nauczyć.
    Ktoś ci spację ukradł, skarbie? :D Po myślnikach także się ją stawia ;)
    Zgubiłaś też kropki. Dialogi musisz nimi także zakończyć :)
    tę dziewczynę ;)
    Cześć, - a tym razem przecinek nam umknął :3
    Trochę krótko i jest trochę błędów. Ale szybko możesz je poprawić, kochanie :*
    Podoba mi się pomysł z rozdzieleniem złotego tria. Lecę dalej!
    nowa-w-hogwarcie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za komentarz. Wiem, trochę błędów jest... Ale poprawię, obiecuję!
    Do zobaczenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Już na wstępie ta historia bardzo mi się podoba jestem ciekawa co dalej. Jak na początkującą,wychodzi Ci bardzo dobrze,interpunkcja i ortografia - jest ok! :))) Na pewno zostanę tu na dłużej.
    Pozdrawiam
    Felix Felicisღ

    OdpowiedzUsuń